FREAKY DETAILS

 

SHARON DE GROOT

19 MAART 1991 (VISSEN)

“PROTAGONIST” (16 PERSONALITIES)

ROTTERDAMRIJBEWIJS B

HALLO, CONTACT?!

SHARON.DE.GROOT(AT)LIVE.NL

#HEKJE

ONLINE FILM

ONLINE PLATFORM

G-StaR

Nederlandse beenprothesedragers krijgen nu

nog niet de kans om zichzelf te onderscheiden met hun ‘imperfectie’. Hierdoor wordt stigmatisering in stand gehouden met als gevolg dat zij hun

prothese willen verbergen.

Dit komt doordat we binnen het huidige zorgsysteem in Nederland niet zelf mogen bijbetalen aan een beenprothese. Hierdoor wordt het voor merken onmogelijk gemaakt om 'design' beenprotheses aan te bieden, waar de consument zich wel mee kan identificeren. Hierdoor ontstaat er een gat tussen designer en consument.

Met The Petition Project willen we de emancipatie van beenprotheses vergroten, zodat deze gelijkwaardig worden aan de brillen, broeken en schoenen in de winkel. Hiervoor spreken we de overheid en zorgverzekeraars aan op hun verantwoordelijkheid.

Met deze campagne bewijst het modemerk als eerste ter wereld, dat zij niet willen afwachten en samen met andere designers opkomen voor de belangen van prothesedragers. Daarmee is een merk als G-Star een toonaangevend voorbeeld voor andere modemerken en creëren ze een evolutie voor beenprotheses binnen en buiten de mode-industrie.

Geëxposeerd op de WDKA Finals 2015

PRINT ADVERTENTIE

OUTDOOR

ADVERTENTIE

ETALAGE

VISUAL MERCHANDISING

  • LinkedIn
  • Instagram
  • Pinterest